علت مرگ بیماران پارکینسونی چیست و مدت عمر این بیماران چقدر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 تير 1398
بازدید : 94
نویسنده : admin

 

0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علت مرگ بیماران پارکینسونی خود این بیماری نیست. افراد مبتلا به پارکینسون زمانی که متوجه حضور این بیماری در بدنشان می شوند که کاملا سالم به نظر می رسند و این بیماری در مبتلایان حکم مرگ نخواهد داشت.اختلالات مزمن در لرزش و سفتی عضلات پایه های بیماری پارکینسون را تشکیل می دهند. هر چند که این بیماری ممکن است امید به زندگی را به میزان زیادی کاهش دهد اما میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری زیاد نیست.

بیماری پارکینسون از دسته بیماری هایی است که بیشتر در سنین بالا به سراغ افراد می آید. از بین رفتن سلول های تولید کننده دوپامین که سبب سفتی عضلات و کندی حرکات می شود عامل پارکینسون می باشد. این بیماری علامت های بسیاری می تواند داشته باشد ولی چهار علامت اصلی شروع پارکینسون به شرح ذیل است. کندی حرکات بدن، سخت و خشک شدن دست و پا، از بین رفتن تعادل و لرزش و ارتعاش دست و پا حتی در حالت استراحت. علائم پارکینسون ابتدا در یک سمت بدن شروع و رشد کرده و در مرور زمان تمامی اندامها را درگیر می کند. مبتلایان به پارکینسون هنگامی که تمرکز بیشتری بر روی انجام کاری دارند بیشتر دچار لرزش خواهند شد. همچنین اختلالات خواب می تواند نشانه شروع این بیماری باشد.

بیشتر بخوانید: درمان پارکینسون

علت مرگ بیماران پارکینسونی
پنومونی و پارکینسون
پارکینسون به طور کلی در زندگی آتی انسان تاثیر می گذارد. بیماران مبتلا با توجه به زمان تشخیص بیماری عواملی چون سن، سرطان، سکته های مغزی و قلبی سبب مرگشان می شود. بیشترین و شایع ترین علت مرگ بیماران پارکینسونی پنومونی می باشد. پنومونی یا التهابات ریه بیماری مرتبط با پارکینسون است.

از آنجایی که پارکینسون اختلالاتی در بلع و کشیدن مواد غذایی و مایعات به داخل مری ایجاد می کند این حالات می تواند مشکلاتی در ریه ها ایجاد کند که منجر به آسپیراسیون و ذات الریه می گردد و اغلب بیماران مبتلا به این طریق از پارکینسون جان سالم به در نمی برند.

گرفتگی عضلات
علت مرگ بیماران پارکینسونی

از آنجایی که پارکینسون سبب اختلال در تحرک و تعادل مبتلایان می شود بیماران بسیار بیشتر از دیگران در معرض خطر سقوط یا تصادف می باشند و می توان گفت این یک علت مرگ بیماران پارکینسونی است. این افراد مشکلاتی در راه رفتن، صحبت کردن و اختلالات شناختی پیدا می کنند که حتی در مراحل پیشرفته در کارهای ساده روزمره نیز به کمک احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: علائم شروع پارکینسون

ادامه زندگی با پارکینسون
یک تحقیق طولانی مدت بین ۱۴۲ بیمار مبتلا به پارکینسون نشان می دهد که ۲۳ درصد مبتلایان به طور کلی به خوبی زندگی را ادامه داده اند و توانسته اند تا ۱۰ سال پس از ابتلا به بیماری تعادل خود را حفظ کنند و علت مرگ بیماران پارکینسونی در نیمی از بیماران به دلیل پنومونی است.

احتمال از دست دادن توانایی فرد برای حفظ تعادل پس از ۱۰ سال مشخص می شود. پارکینسون بیماری است که از زمانی که متوجه حضور آن می شوید می توانید حداقل تا ۱۰ سال به زندگی عادی ادامه داد و از آن به بعد بسته به پیشرفت بیماری علائم زوال عقل بروز کرده و شخص توانایی های ادامه زندگی را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: روش های درمان لرزش دست و علل آن

تازه های امروز :

yektanet-logo-typeپیشنهاد توسط
تخفیف باورنکردنی خرید ماساژور پا آی ریلکس i relax ifoot 808 با قیمت و مشخصات کامل
دنبال لوازم ماساژ اصل بودی، اینجا همه چیز هست
قیمت مناسب، کیفیت و زیبایی را در MVM بیابید
قصدت برای خرید اسپورتیج جدیه؟ یه سری به دیوار بزن
پارچه مرغوب ایرانی بخر
دنبال یه دکتر خوب می‌گردی؟ اینجا لیست بهترین دکترها هست!!

منبع:netnevesht.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان sama-k و آدرس sama-k.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com